Πατάτες… παχαίνουν ή όχι; 6 μύθοι και η αλήθεια!!!

Οι πατάτες αναμφισβήτητα αποτελούν μία από τις πιο αγαπημένες τροφές όλων!

6 μύθοι και η αλήθεια για τις πατάτες: παχαίνουν;

Οι περισσότερες, αν και υποκλινόμαστε στη μοναδική της γεύση, αγνοούμε το ρόλο της στη διατροφή και τις ιδιότητές της. Ας γνωρίσουμε λοιπόν καλύτερα, με τη βοήθεια της Άννας Αποστόλου, διατροφολόγου-διαιτολόγου.

– Η πατάτα λανθασμένα σχετίζεται με την παχυσαρκία.

Η βραστή ή η μαγειρεμένη σε ατμό περιέχει λιγότερες από 140 θερμίδες, σχεδόν καθόλου λιπαρά, ενώ συγχρόνως εύκολα δημιουργεί αίσθημα κορεσμού καθώς «χωνεύεται» πολύ αργά.

Loading...

Αδιαμφισβήτητα, γίνεται ένα αρκετά παχυντικό τρόφιμο όταν τηγανίζεται, λόγω του λαδιού που απορροφά (μία μερίδα τηγανητές πατάτες –περίπου 145-150 γραμμ.– αποδίδει 450-470 θερμίδες).

loading...

– Εάν θέλεις να απολαύσεις τηγανητές πατάτες με το λιγότερο κόστος για τη σιλουέτα σου, να τις προτιμάς χοντροκομμένες: έχει βρεθεί ότι περιέχουν 8% λίπος, ενώ στις ψιλοκομμένες φτάνει το 15%. Ακόμη πιο παχυντικές είναι οι πατάτες τύπου τσιπς που αποτελούνται κατά 20% από λίπη. Αφού τελειώσεις το τηγάνισμα, στράγγισέ τες σε χαρτί κουζίνας ώστε το λίπος να μειωθεί ακόμη κατά 5%.

– Μια πατάτα καλύπτει πάνω από 20% των καθημερινών αναγκών του οργανισμού σε βιταμίνη Β6, απαραίτητη για την καλή λειτουργία της καρδιάς.

– Προτίμησέ την ψητή με τη φλούδα της: περιέχει το ένα τρίτο της απαιτούμενης καθημερινά ποσότητας καλίου. Επίσης, οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει στη φλούδα της πατάτας το χλωρογενικό οξύ, μια ουσία με αντικαρκινικές ιδιότητες.

– Μία πατάτα μάς εξασφαλίζει πάνω από το 25% των ημερησίων αναγκών μας σε βιταμίνη C.

– Από μια μελέτη Αμερικανών επιστημόνων προέκυψε η ευεργετική επίδραση της πατάτας σε άτομα με υπέρταση: σε ποσοστό 81% των συμμετεχόντων στη μελέτη υπερτασικών παρατηρήθηκε η ρύθμιση της πίεσης στα φυσιολογικά όρια με τη χρήση της μισής μόλις δόσης των φαρμάκων κατά της υπέρτασης.

Υπάρχει και η γλυκοπατάτα

Αδυνατιστικές υπερδυνάμεις Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και καροτενοειδή που εξισορροπούν τα επίπεδα γλυκόζης και τη συνεχή έκκριση ινσουλίνης, που θεωρείται υπεύθυνη για αποθήκευση λίπους.

Η εκπληκτική απόδειξη Έπειτα από ένα πρωινό και ένα μεσημεριανό που περιείχε ανθεκτικό άμυλο οι συμμετέχοντες έτρωγαν 10% λιγότερες θερμίδες μέσα στις 24 επόμενες ώρες συγκριτικά με όταν έτρωγαν παρόμοια γεύματα με placebo, όπως δείχνει έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Surrey.







Σας άρεσε το άρθρο? Μοιραστείτε το!

loading...
Loading...