Το κόλπο για να διαλέγεις πάντα το πιο γλυκό πεπόνι

Τα βλέπετε να κυκλοφορούν ήδη στους πάγκους των μανάβικων και στις λαϊκές αγορές. Ήρθε η ώρα να μάθετε πως να διαλέγετε το σωστό. 

Όσο το καλοκαίρι μπαίνει για τα καλά και η ζέστη γίνεται αισθητή, τόσο το ψυγείο μας γεμίζει με καλοκαιρινά φρούτα σε έντονα χρώματα τα οποία σε κάθε δαγκωνιά μας χαρίζουν δροσιά, απίθανη γεύση και ένα σωρό θρεπτικα συστατικά. Ένα από αυτά είναι το αγαπημένο -και για πολλούς ανώτερο και από το καρπούζι- πεπόνι.

Κι ενώ μπορεί να είναι ένα από τα πιο γλυκά και απολαυστικά φρούτα του καλοκαιριού, είναι πολύ πιθανο να αγοράσετε ένα πεπόνι, μόνο και μόνο για να απογοητευτείτε όταν τελικά το κόψετε και διαπιστώσετε ότι είναι άγουρο ή άγευστο ή απλώς όχι και τόσο καλό.

Επειδή δεν αξίζει να αγοράζετε πεπόνια, να τα κουβαλάτε μέχρι το σπίτι και ή να καταλήγετε να το τρώτε ανόρεχτα ή να το αφήνετε να χαλάσει, σας έχουμε το απόλυτο τιπ.

Αρχικά το καλό πεπόνι, μοσχοβολάει και είναι σχετικά βαρύ (ανάλογα πάντα με το μέγεθός του). Για να βεβαιωθείτε ότι είναι ώριμο, πιέστε το στο κέντρο του κάτω μέρους του. Αν είναι σκληρό, σημαίνει ότι το εσωτερικό του είναι άγουρο.

Αν είναι πολύ μαλακό, σημαίνει ότι έχει αρχίσει να σαπίζει. Στο σωστό πεπόνι το κάτω μέρος είναι σχετικά μαλακό. Τέλος, αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι το κοτσάνι του, το οποίο θα πρέπει να είναι ξερό.

Καλή επιτυχία! 

Οι θρεπτικές ουσίες που βρίσκουμε στο πεπόνι

Πρόκειται για εξαιρετική πηγή καλίου που συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

Κατά τον Ιούλιο το πεπόνι ξεμυτίζει και γεμίζει τα τελάρα στην αγορά. Πρόκειται για ένα φρούτο με φανατικούς φίλους. Είναι εξαιρετικά δροσιστικό, κάτι που υποδηλώνει και η υψηλότατη ποσότητα νερού που περιέχει (πάνω από 92%).

Αποτελεί πολύ καλή πηγή καροτίνης, ουσίας με αντιγηραντικές και αντικαρκινικές ικανότητες, ευεργετική για το καρδιαγγειακό σύστημα. Είναι αρκετά καλή πηγή βιταμίνης C, καθώς μια μερίδα πεπόνι (200γρ) προσφέρει πάνω από το 30% των αναγκών μας στην εν λόγω βιταμίνη.

Περιέχει φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β6, ουσίες που συνεισφέρουν στην παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό. Όπως τα περισσότερα φρούτα έτσι και το πεπόνι είναι εξαιρετική πηγή καλίου, προλαμβάνοντας και συμβάλλοντας στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Το πεπόνι συνήθως είναι άνω του μετρίου όσον αφορά το γλυκαιμικό του δείκτη. Ο γλυκαιμικός δείκτης δείχνει πόσο γρήγορα αυξάνουν τα επίπεδα του αίματος μετά τη λήψη της τροφής. Ο βαθμός ωρίμανσης του πεπονιού επηρεάζει την τιμή του γλυκαιμικού δείκτη (ποιότητα υδατανθράκων-σακχάρων), επομένως όσοι πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ας προτιμάνε μικρές ποσότητες, αλλά και όχι τα πιο ώριμα πεπόνια (έχουν υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη και φορτίο).

Το καλοκαίρι υπάρχει το δίπολο καρπούζι ή πεπόνι. Φαίνεται αρχικά να κερδίζει τη μάχη το καρπούζι λόγω της ιδιαίτερα γλυκιάς γεύσης του. Όμως, επειδή πρόκειται για φρούτα με σκληρό φλοιό που η εξωτερική εμφάνιση δεν προδηλώνει πάντα τι βρίσκουμε μέσα, το καρπούζι πολλές φορές τυχαίνει να μην είναι καλό, κάτι που δεν συμβαίνει συχνά με το πεπόνι!

Η Ελλάδα παρουσιάζει αξιοσημείωτη παραγωγή πεπονιών. Παράγονται περίπου 20.000 τόνοι πεπόνι, κάτι που σημαίνει ότι έχουμε αυτάρκεια σε αυτό το αγαθό. Πολλά πεπόνια παράγονται στην Πελοπόννησο (Αργολίδα, Ηλεία) και στην Κρήτη. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες, σχήματα, αρώματα, γεύσεις πεπονιών. Είναι σημαντικό να προτιμάμε ελληνικά πεπόνια βοηθώντας την τοπική οικονομία και την υγεία μας.

Δοκιμάστε το πεπόνι μέσα στις σαλάτες. Προσφέρει γλυκιά γεύση, που μπορεί να «δέσει» άψογα με την παρουσία προσούτο.

Πηγή: mednutrition.gr bovar